Her kan du forhåbentlig finde svar på de spørgsmål, du måtte have, om at gå til dans hos HOG Dance. Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at sende en mail til dance@hog-hinnerup.dk.
En sæson i HOG Dance er 30 uger. Vi starter typisk i slutningen af august og slutter i maj. Hvornår det præcist bliver, afhænger af, hvordan ferier falder, og om en gang eller to bliver aflyst pga. sygdom. I tilfælde af sygdom forsøger vi at få vores anden træner til at være vikar. Hvis det ikke kan lade sig gøre, forsøger vi så vidt muligt at finde en ekstra dato til dans.
Præcis hvornår sæsonen starter, kan du se, når du går ind for at tilmelde dig. Den dato, der står som slutning af sæsonen, kan dog godt ændre sig.
Der er ikke dans i skolens ferier. Flere detaljer om præcis hvornår, der ikke er dans, bliver meldt ud på mail eller her på hjemmesiden.
Sæsonen bliver sluttet af med en fælles danseopvisning i HH Hallen for familie og venner.
- Hvornår åbner tilmeldingen?
Tilmeldingen til en ny sæson åbner typisk midt i juni. Den præcise dato bliver meldt ud på forsiden. De dansere, der gik til dans den forrige sæson, får så vidt muligt adgang til at tilmelde sig lidt før tilmeldingen åbner for alle. Vi sender en mail ud om dette.
- Hvordan tilmelder jeg mig?
Start med at logge ind. Hvis du ikke har en bruger hos os, skal du starte med at oprette sådan en.
Når du er logget ind, så skal du vælge "Sæson 24/25" i menuen i toppen, og herefter "Holdtilmelding". Vælg det hold, du vil tilmelde dig. Du kan også her se, om der er plads på holdet.
Ved tilmelding vælger du, om du vil betale hele beløbet på én gang, eller om du vil dele betalingen op i to. Hvis du betaler det hele fra start, men senere vil afmelde dig, så refunderer vi (en del af) beløbet. Send os blot en mail.
- Kan jeg tilmelde mig midt i sæsonen, eller skal jeg være med fra start?
På de fleste hold kan du sagtens tilmelde dig undervejs i sæsonen uden at have været med fra start. Så længe du er frisk på, at det måske er lidt sværere i starten, fordi de andre på holdet har haft flere uger til at øve dansene i. Men på de fleste hold lærer vi løbende nye danse, så de fleste kan sagtens være med. Nogle af vores hold bliver dog fyldt op, og så er der ikke mulighed for at tilmelde sig undervejs. Men hvis dette sker, så tilmeld dig ventelisten. Det er gratis, og så får du tilbudt en plads, hvis der er en anden, der melder sig fra. Du må gerne sende os en mail (dance@hog-hinnerup.dk), hvis du gerne vil begynde undervejs i sæsonen, så kan vi give besked til instruktøren, så de er opmærksomme på, at der starter en ny. Men hvis du ikke lige får gjort det, så er du også altid velkommen til bare at møde op (fx hvis din ven går til dans, og du gerne vil med og prøve det af) og få en gratis prøvetime uden tilmelding. Så længe holdet ikke er fyldt.
- Hvis du tilmelder dig efter d. 30/10-24, får du automatisk 25 % rabat på sæsonprisen.
- Hvis du tilmelder dig efter d. 8/1-25, får du automatisk 50 % rabat på sæsonprisen.
- Hvis du tilmelder dig efter d. 12/3-25, får du automatisk 75 % rabat på sæsonprisen.
- Kan man få en gratis prøvetime?
Ja, du kan - så længe holdet ikke er fyldt op. Enten kan du bare møde op og være med - tjek dog lige inden, at der er ledige pladser på holdet. Hvis du har brug for endnu en gang, før du beslutter dig, giver vi gerne en mere gratis prøvetime. Men husk, din plads på holdet er kun garanteret ved tilmelding. Dvs. hvis der kun er to pladser tilbage på holdet, og du er til prøvetimer, så kan to andre gå ind og tilmelde sig og snuppe de sidste to ledige pladser - også selvom de ikke har været til prøvetime.
Du kan også fra start tilmelde dig holdet, så du er sikret en plads. Hvis du så efter de første to gange finder ud af, at det alligevel ikke var noget for dig, så skriv til os, så afmelder vi dig og refunderer det betalte beløb. Du skal dog skrive til os inden den tredje uge for at få refunderet hele beløbet. Hvis du ikke gør det, refunderer vi kun 75 % af det betalte beløb.
- Får jeg rabat ved deltagelse på mere end ét hold?
Ja, hvis du tilmelder dig mere end et hold, betaler du kun fuld pris for det første hold. De efterfølgende hold får du automatisk 40 % rabat på, dvs. du kun betaler 894 kr. for hold nr. 2 (og 3, 4, ...).
- Hvordan afmelder jeg mig?
Man kan ikke selv logge ind og afmelde sig. Send os i stedet en mail (dance@hog-hinnerup.dk). Så sørger vi for at afmelde dig og refundere en del af beløbet. Alle må have to gratis prøvetimer. Så hvis du tilmelder dig, og derefter gerne vil afmeldes efter to gange, så refunderer vi det fulde beløb. Men afmelder du dig mere end to uger efter, du var der første gang, så refunderer vi kun 75 % af beløbet (hvis du har betalt det fulde beløb ved tilmelding - hvis du kun betalte 1 rate ved tilmelding, så refunderer vi 50 % af dette).
Afmelder du dig i løbet af sæsonen, vil du betale for det kvartal, der er i gang, men får resten refunderet. Hvis du har betalt det fulde beløb (2 rater) ved tilmelding, vil det betyde at:
- Afmelder du dig mellem d. 9/9-24 og 3/11-24, refunderer vi 1117 kr.
- Afmelder du dig mellem d. 4/11-24 og 12/1-25, refunderer vi 745 kr.
- Afmelder du dig mellem d. 13/1-25 og 16/3-25, refunderer vi 372 kr.
- Afmelder du dig efter d. 16/3-25, giver vi ikke refusion.
Hvis du kun betalte én rate (745 kr.) ved tilmelding, justeres refusionsbeløbet tilsvarende.
Hvis du har tilmeldt dig undervejs i sæsonen og fået rabat ved tilmelding, justeres beløbet evt. tilsvarende.
- Hvem er jeres instruktører?
Vores to instruktører er professionelle dansere og instruktører, som lever af at være danseinstruktører og får løn for at undervise hos os. Dvs. det er ikke frivillige forældre, der giver den gas, så godt de nu kan, men nogle virkelig dygtige instruktører, der selv har danset siden de var helt små. Læs mere om dem på vores side om trænere.
På vores hold for de yngste, er der desuden en eller to hjælpeinstruktører, der selv går eller har gået til dans hos os.
- Jeg har engang haft en bruger hos jer, men nu får jeg at vide, at min bruger ikke eksisterer? Hvad gør jeg?
Vi rydder løbende op i vores inaktive brugere. Derfor kan du opleve, at din bruger er blevet slettet. Hvis du ikke kan logge ind, og får at vide, at den bruger ikke eksisterer, så prøv blot at oprette en ny. Hvis det ikke kan lade sig gøre, så send os en mail, så undersøger vi nærmere.
- Har I ikke nogle hold for drenge?
Jo! Drenge er meget velkomne på alle vores hold! Desværre har vi i nogle år ikke haft nogle drenge i HOG Dance, men det er ikke fordi vores hold kun er for piger. Så tilmeld dig endelig uanset køn!
- Hvorfor har jeg ikke fået svar på min mail?
Vi forsøger løbende at tjekke og besvare mails. Mailen passes af HOG Dance udvalget, som ikke er instruktører, men er frivillige i foreningen, typisk forældre til børn, der går til dans. Da vi har jobs og andet fritid ved siden af, får vi ikke tjekket mailen hver dag. Så forvent ikke svar med det samme. Vi forsøger at tjekke og svare 2-3 gange om ugen. Er der gået over en uge, uden du har hørt fra os, så prøv at skrive igen, så kan mailen være gået tabt eller være blevet overset.
- Hvem er HOG Dance udvalget?
I HOG Dance udvalget sidder der nogle frivillige, som står for at planlægge sæsonen, organisere tilmelding, besvare mails, planlægge yderligere arrangementer, vedligeholde hjemmesiden, holde styr på finanserne, reklamere, opdatere instagram og facebook og meget andet. Se hvem vi er på siden om udvalget.
- Kan jeg være med i HOG Dance udvalget?
Ja - meget gerne! Skriv til os (dance@hog-hinnerup.dk), hvis du har lyst til at være med. Vi vil meget gerne have nye kræfter ind, så foreningen forhåbentlig kan fortsætte mange år endnu. HOG Dance kan kun fortsætte, så længe der er et udvalg til at køre det. Lige pt. er vi 3 i udvalget, men det vil være optimalt at være 5-6 stykker. På den måde er arbejdsbyrden heller ikke for stor. Som medlem af udvalget får man deltagelse på to hold gratis til en selv eller en fra ens husstand.